Monday, November 23, 2009

When To Tanbefore A Trip

The cinema crazy and extreme FFC: The film Tetro


Dark, dark, dull, dreary. Bleak as Tetrocini: Charles, Alfred Angelo, Bennie. A family in which to mingle with the secrets, resentments and generosity to the competition, and the posting of compensation. Back in style of Francis Ford Coppola after all, bristly, sometimes unresolved Youth Without Youth (Youth Without Youth , 2007). A return that is a dip in what has been successful before, upsets and failures: the cinema of pure and unspoiled The Rain People ( not Rain , 1968) or the direct ancestor Rumble Fish ( Rumble Fish , 1983), full of experimentation, free from any type of magnet spectacular. Zero degree of poetic coppoliana, as the brilliant black and white that dominates the film.


Tetro ( Tetro ) is the family odyssey that passes through three generations. Angelo said Tetrocini Tetro (the face square and impenetrable by Vincent Gallo) is a writer in full crisi, trasferitosi in Argentina per ritrovare (o perdere) sé stesso. Suo padre Carlo è un geniale direttore d’orchestra, sebbene abbia sottratto questo incredibile talento al fratello Alfie (meravigliosi i due interpreti: Klaus Maria Brandauer & Klaus Maria Brandauer). Recriminazioni e ossessioni che ritornano con l’arrivo di Bennie (Alden Ehrenreich), giovane marinaio che darà una svolta improvvisa a passato, presente e futuro. Come una luce che abbaglia, squarcia un velo e acceca una intera esistenza.


Nonostante i toni intimi, quasi sommessi, l’epica dinastia di Tetro si nutre di un cinema libero e selvaggio, ironico e autobiografico. The black and white, working-class neighborhoods of Buenos Aires, but the squalid lives (and improvised) theater, a trip to Patagonia, wacky characters that invade the scene (above all, the criticism Alone embodied by a superb Carmen Maura) are pieces of an imaginary crazy, bizarre, delicious. It's the pictures that you (dis) is, at times hypocritical and false (the literary award and the theater's gala, reflective screens and sequins), sometimes dazzling and necessary to reconstruct a vortex that is the path of a lifetime. It is so unexpected that there's flashback where color explodes and comes melodrama, fantasy, in that corner where Powell and Pressburger construct and enact their Scarpette rosse .


Perché come ha affermato lo stesso Coppola, «nulla di quello che avete visto in questo film è veramente successo. Ma è tutto vero». Come è vero che Tetro è stato scritto, diretto, prodotto e distribuito negli Usa (in Italia da Bim, un applauso) dal regista. Dopo anni di sacrifici economici, fallimenti, progetti abortiti, Tetro rivive come una rinascita dal basso. La politica degli autori torna prepotente a riaffermare con il suo miglior interprete il primato ed il candore del cinema indipendente.

0 comments:

Post a Comment